إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الوقوق والتنقل :إستراتيجيات إعادة التأهيل

تقليص
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • الوقوق والتنقل :إستراتيجيات إعادة التأهيل

    Stand and Deliver: Postural
    Reeducation Strategies


    By: M. Sara Rosenthal


    [ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:70%;"][CELL="filter:;"][ALIGN=justify]
    Another popular form of hands-on healing is using touch to
    guide your body into better posture and alignment, similar
    in some ways to chiropractic healing (see Item 13). Postural
    reeducation, as it is called, involves using touch. By learning
    better posture, coordination, and balance, you can relieve structural
    and functional stress. Three of the most common postural reeducation
    methods used in North America are the Alexander technique, the Feldenkrais
    method and Trager psychophysical integration


    Alexander Technique

    The Alexander technique involves the repositioning of the
    head, neck, and shoulders. Developed by Shakespearean
    actor Frederick Matthias Alexander (1869–1955), it
    involves being verbally guided into better posture and alignment
    through exercises that may involve lying, sitting standing, or walking.
    At the same time, you’ll be instructed about areas that have
    posture-related tension. By avoiding certain movements, you can greatly
    decrease back pain or back problems, improve overall health, and improve your
    mental health through better focus and more patience.

    Feldenkrais Method

    Physicist Moshe Feldenkra is believed that movement thought, speech, and feelings
    are a ref lection of self-image He argued that when people become aware of their habits
    related to motion, they can learn to move more easily and gracefully, resulting in improved
    self-image and better health. The Feldenkrais method combines verbal guidance
    and gentle touch to make you aware of customary movement patterns and possible
    alternatives. More graceful and aware movements can improve stress-related symptoms and overall health.

    Trager Method

    Developed by Milton Trager, M.D. (1908–1997), this therapy is often called
    the theTrager approach, and it involveslearning the joy of movement. Trager
    was born with a congenital spinal deformity, and through this method, he developed an athletic and graceful body. Healers use their hands to direct you through exercises involving bouncing, rocking, shaking, compression and elongation. This approach
    assumes that using and moving your body—in all ways it can be moved—will improve mind-set, flexibility, and overall health, as well as reduce stress-related tension
    [/ALIGN]
    [/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN]
    .




  • #2




    ترجمة /احمد والبي
    [ALIGN=CENTER][TABLETEXT="width:70%;"][CELL="filter:;"][ALIGN=justify]

    من الأشكال الشعبيه الاخرى من التدريب العملي التي تساعد على الشفاء
    هي استخدام الاتصال بتوجيه جسمك الى افضل وضعيه وتوافق ,وهذه الطريقه مماثله في بعض الطرق لعلاج تقويم العمود الفقري (انظر البند رقم 13).تتضمن إعادة التأهيل استخدام الاتصال. من خلال
    تعلم افضل وضعيه وتنسيق وتوازن ,وتستطيع تخفيف البنيه والاجهاد الوظيفي.يوجد ثلاثه من اساليب اعادة التأهيل الوضعيه الأكثر شيوعا التي تستخدم في امريكا الشماليه وهي تقنية الكسندر,وطريقة فيلدينكرايس والتكامل الجسدي النفسي لتراقر.




    تقنية الكسندر

    تشمل تقنية الكسندر على إعادة تنظيم الرأس والعنق والكتفين
    التي وضعها الممثل شكسبيريان فريدريك ماتياس الكسندر(1869-1955)تتضمن ان تكون موجهه لفظيا الى افضل وضعيه وتوافق
    من خلال التدريبات التي قد تشمل الكذب كالجلوس والوقوف ,او المشي.في الوقت نفسه ,سوف تتلقى تعليمات حول المناطق المتعلقه بالتوتر, عن طريق تجنب حركات معينه يمكنك الى حد كبير تخفيض الام الظهر او مشاكل الظهر وتحسين الصحه عموما وتحسين صحتك الفسيه من خلال التركيز بشكل افضل والمزيد من الصبر.

    اسلوب فيلدينكريس

    يعتقد عالم الفيزياء موشيه فيلدينكريس بأن الحركه والفكر والتعبير
    والمشاعر هي عبارة عن مجموعه مرجعيه من الصوره الذاتيه وقد قال بأن الناس عندما يصبحون على ادراك من عاداتهم المتعلقه بالنشاط البدني فهم يستطيعون ان يتعلموا التحرك بسهوله اكبر وسهاله كامله وبأن الأمور ستتحسن في الصوره الذاتيه لأفضل صحه.اسلوب فيلدينكرايس يجمع بين التوجيه اللفظي واللمس اللطيف التي تجعلك تدرك نماذج الحركه المعتاده والبدائل الممكنه,الكثير من الرشاقه وادراك الحركات التي تستطيع
    تحسين الأعراض المرتبطه بالتوتر والصحه عامة.

    طريقة تراقر

    وضعت بواسطه تراقر ميلتون (19970-1908) هذا العلاج يسمى نهج تراقر ويشمل ذلك تعلم متعة الحركه,وقد ولد هذا النهج مع ظهور
    تشوه بالعمود الفقري الخلفي, ومن خلال هذا الأسلوب نمّا تراقر جسم قوي ورشيق .وقد استخدم المعالجون ايديهم للتوجيه من خلال تدريبات تشمل الارتداد والاهتزاز والضغط والاستطاله. يفترض هذا النهج بأن استخدام جسمك وتحريكه في جميع الاتجاهات التي يمكن تحريكها سيحسن من التفكير,والمرونه والصحه عموما,وكذلك خفض الضغط المرتبط بالتوتر.



    [/ALIGN]
    [/CELL][/TABLETEXT][/ALIGN]

    تعليق


    • #3
      السلام عليكم ورحمة الله
      ترجمة رائعة اخي احمد , ولكن لدي ملاحظة صغيرة فقد ترجمت كلمة 'Lying' في الجملة
      "exercises that may involve lying, sitting standing, or walking"
      الى "الكذب " , ولكنها تعني "الإستلقاء" في هذا السياق من الجملة .
      فتصبح الجملة ..."من خلال التدريبات التي قد تشمل "الإستلقاء"و الجلوس والوقوف ,او المشي."
      وشكرا لك اخي احمد , وقد اكون مخطئا فأنا طالبٌ مثلك
      وفقنا الله وإيَاكم

      تعليق


      • #4
        شكرا اخي احمد على التصحيح
        اعتقد بان كلامك عين الصواب
        وفقك الله

        تعليق

        يعمل...
        X